onsdag den 20. april 2011

Interessante GSR data

Hej alle!
Det første sæt af sensorer, Bodysensor, er ankommet. De er plug and play og ret nemme at anvende. Det tog mig dog et stykke tid at finde ud af at det mener plug and play: der er INGEN on/off knap - Bodysensor sættes simpelthen på kroppen og så begynder den at registrere. Når den tages af stopper den med at registrere!


Jeg kunne selvfølgelig ikke dy mig for at prøve sensoren. På migselv og på Marie og Ida(10 år)
Bodysensor har 5 sensorer, men jeg mest interesseret i Galvanic Skin Response(GSR). De andre kan være værdifulde som ekstra supplerende data, som der kan bruges i datatriangulering.


Den første dag var ikke så interessant mht mine "mentale tilstande", da jeg var meget fysisk aktiv: cykle, restituere, 1,5 times hård fodboldtræning. Bodymedia har klart sin force i at måle fysisk udfoldelse og
det overskygger eventuelle andre påvirkninger af GSR.





Derefter kom der en dag, hvor jeg arbejdede alene og den så således ud:

GSR siger altså at jeg blev meget bekymret, op til pigerne kom. Ville Merete gøre som vi har aftalt? Eller? Jeg er meget urolig og så falder jeg til ro iløbet af 1 time.








Marie, Ida(hendes GSR var ikke så interessant) og jeg skulle male en ny tandem og skulle så jordbær og kartofler. Marie var ikke helt tilfreds under malearbejdet og da de såede jordbær og kartofler kom der en for mig lille konflikt. Men stor nok til at Marie marchede op på sit værelse.


Derfor læser jeg grafen som at hun har været kørt op 2 timer(GSR>1) og reagerer "naturligt" på den anspændthed ved at ønske at gå for sig selv.


Senere går Marie & Ida ud og springer i trambolin hvilket naturligvis giver sved på panden og høje GSR værdier.






Det var de første målinger med Bodysensor. Output dataene fra Morten opsamlingen findes her. Marie er her. Jeg er overrasket over noget der kan se ud som meget meningsfyldte data fra GSR. Idag ankommer Polar

venligst

Morten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar