torsdag den 17. februar 2011

2 aktiviteter og tilbud for human sensing?

Hej alle!
1. I min søgen efter evidens kilder...
Hvis det ikke er gået op for jer så leder jeg med lys og lygte efter evidens kilder, som kunne være værdifulde eller interessante at arbejde med, når talen falder på arousal. I visse nye eksperimenter med maniodepressive både udstyret dem med sensorer og med mobiler, hvorigennem de kan udtrykke deres egen oplevelse/følelsesmæssige tilstand på. Micro assesment vil jeg kalde dem.
Derfor har jeg hyggeprogrammeret på Android platformen for at give testpersoner muligehed for at udtrykke egenskaber ved den situation, som de er i nu. Velbefindende, arousal eller hvad ved jeg.
Det er hygge programmering og indlæringskurven på denne for mig nye platform er stejl og jeg har intet at vise endnu.

Men det afholdt mig ikke fra at spekulerer på hvordan spørgsmål/svar på en skærm skal være til brugere, der skal sige noget om deres ...arousal. Derefter kontaktede jeg Morten Lund(phd her på stedet) og det læste han faktisk artikler om nu. Mapping emotions.
Han skrev efterfølgende til mig:

"Jeg synes at det lyder interessant  - og selvfølgelig kan man lave tests på hvad folk føler ved et bestemt sanse-indtryk (lyd, billede, etc.), så det er da en metodisk meget spændende udfordring, som vi nok alle kunne trænge tila t blive klogere på. Måske vi HELT SERIØST skulle arrangere en fakultær workshop om emnet ?! Sådan en for "kun forskere" ?!!!
Det kunne jo køres i regi af phd skolerne ?! De har også lidt penge, der kører uden om vidensgrupperne :)
"


Altså et tilbud til humansensing.


2. Jeg holder foredrag om "New evidence, E-science and persuasion"
i Center for Qualitative Studies" den 31/3 kl. 14-16 med Jonathan Ledet Larsen fra Aalborg Psykiastriske Sygehus. Jeg fremlægger nogle af mine visioner om vores arbejde i human sensing gruppen.
Lokale annonceres senere. Skriv til mig, hvis du eller andre deltager. Manchet kan osse rekvireres.


:-)
Morten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar