fredag den 18. februar 2011

Den 18.februar: endnu en god human sensing dag!

Kære alle!
Jeg har flere gange nævnt vigtigheden af matematiske modeller, som fungerer på en række planer: kan integrere flere evidenskilder(både subjektive og sensordata mm), er fleksible(kan fungerer i laboratoriummet og i praksis) samt er let forståelige.

Igår fik jeg en åbenbaring!

Efter længere tids tumlen med hvordan den kvalitative matematiske model faldt 25 øren. I en generisk form. Den ser ud som vedlagt.
Musikterapi monitoreret med sensorer modelleret i et bayes net med markovegenskaber
Det er en "Input-Output-model". Klienten udsættes for musik - det påvirker arousal og arousal påvirker HRV og GSR. Dette sker i tiden T og arousal i tiden T, påvirker arousal i tiden T1 og så fremdeles.
Det er altså en meget simpel generisk model, som kan håndteres matematisk, kan relativt nemt begribes og den kan udbygges på forskellig vis. Det er et rigtigt godt egenskab at den er så simpel. I kan forstå den og udvikle den.
Efter den kvalitative model er på plads(og jeg laver nogle flere check) så skal den kvantitative modellering("stregernes styrke") og det kan også være udfordrende....

Et valg på en mobil - hvem skal jeg vælge?
Jeg styres 100% af mine emotioner!
Emotional mapping
Endvidere hygge programmede jeg videre på min Android og lavede dette lille program, som tematiserer "Mapping emotions". Måske kan de inspirere?

venligst


:-)
Morten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar